จดหมายลาออกจากงาน (Letters for resignation)
การเขียนจดหมายลาออกจากงานภาษาอังกฤษพร้อมคำแปลภาษาไทย สาระสำคัญของจดหมายประเภทนี้คือ ต้องลงวันที่ให้ชัดเจนนะครับว่าลาออกเริ่มตั้งแต่วันไหนการเขียนจดหมายลาออกควรเขียนในลักษณะสุภาพ ไม่มีการแทรกอารมณ์เสียเข้าไปในจดหมาย (แม้ว่าเรากำลังเสียใจหรือไม่พอใจอยู่ก็ตาม) ลองเอาตัวอย่างไม่ปรับใช้กันดู
ตัวอย่างที่ 1 (รูปแบบทั่วไปของจดหมาย)
Your Name
Your Address
Your City, State, Zip Code
Your Phone Number
Your Email
Date
Name
Title
Organization
Address
City, State, Zip Code
Dear Mr./Ms. Last Name:
I regret to inform you that I am resigning from my position as Communications Assistance for the ABC Company. My last day of employment will be December 17, 2016.
Thank you for the support and the opportunities that you have provided me during the last several years. I have enjoyed my tenure with the company.
If I can be of any assistance during this transition, please let me know. I would be glad to help however I can.
Sincerely,
Your Signature
Your Typed Name
ชื่อของคุณ
ที่อยู่ของคุณ
เมือง, รัฐของคุณ, รหัสไปรษณีย์
หมายเลขโทรศัพท์ของคุณ
อีเมลของคุณ
วันที่
ชื่อ
หัวข้อ
องค์กร
ที่อยู่
เมือง, รัฐ, รหัสไปรษณีย์
เรียนนาย / นางสาว ชื่อ:
ผมต้องการแจ้งให้ท่านทราบว่า ผมลาออกจากตำแหน่งผู้ช่วยส่วนสื่อสารองค์กรของบริษัท ABC. วันที่ 17 ธันวาคม 2016 เป็นสุดท้ายของการทำงานของผม
ผมขอขอบคุณสำหรับการสนับสนุนและโอกาสที่บริษัทมีให้ผมในช่วงหลายปีที่ผ่านมา ผมมีความสุขในตำแหน่งหน้าที่ของผมกับบริษัท
ถ้าผมสามารถจะสามารถให้ความช่วยเหลือใด ๆ ในระหว่างการเปลี่ยนแปลงนี้ โปรดแจ้งให้ผมทราบ ผมยินดีที่จะช่วยเหลือเท่าที่ผมสามารถช่วยได้
ขอแสดงความนับถือ
ลายเซ็นของคุณ
ชื่อพิมพ์ของคุณ
-------------------------------------------------------------------
ตัวอย่างที่ 2
Dear Manager,
I should have liked to ask you to accept my resignation from the secretaryship of this department store. I feel very regretful to leave your office where I have got working condition and also worked hard, whereas I hope to seek an appointment for a high salary and more chance for promotion than I am expected at the present time.
I should be grateful if you would accept my resignation on 3rd January, 2016.
Yours faithfully
Piyapong Saensuk
เรียน ผู้จัดการ
ผมเห็นเป็นการสมควรแล้ว ที่จะขอร้องให้ท่านเซ็นรับทราบการลาออกจากตำแหน่งเลขานุการ ของห้างสรรพสินค้านี้ ผมรู้สึกเสียใจเป็นอย่างยิ่ง ที่ต้องลาออกจากสำนักงานของท่าน อันเป็นสถานที่ๆ ผมได้ทำตามเงือนไข และได้ทำงานอย่างขยัน แต่ผมยังหวังที่จะส่อแสวงหาตำแหน่งที่มีเงินเดือนสูง และโอกาสที่ได้เลื่อนตำแหน่งขึ้นสูงมากกว่าตำแหน่งที่ทำอยู่ในเวลานี้
ผมขอขอบพระคุณ ถ้าท่านจะยอมรับการลาออกในวันที่ 3 ของเดือนมกราคม 2016.
ขอแสดงความนับถือ
ปิยะพงษ์ แสนสุข
---------------------------------------------------------------------------------
ตัวอย่างที่3 ลาออกจากบริษัท (แบบสั้นๆ)
Dear Madam,
I have worked in your company for five years and my salary has never increased although the company gained so much profit each year. Regularly I went to work five days a week and had no leave of absence except my sickness.
So I like to take an opportunity to resign from your company to search a job in other company which may perhaps give me a better salary than this.
Please know that I resign from your company since August 21, 2016.
Thank you for the support and the opportunities that you have provided me during the last several years. I have enjoyed my tenure with the company.
Yours faithfully
Piyapong Saensuk
เรียน มาดาม
ผมได้ทำงานในบริษัทของท่านมาเป็นเวลา 5 ปีแล้วเงินเดือนของผมไม่เคยขึ้นเลย ทั้งๆ ที่บริษัทได้กำไรมากมายในแต่ละปี ตามปกติผมไปทำงานห้าวันต่อสัปดาห์ และไม่เคยขาดงาน ยกเว้นป่วย
ดังนั้นผมใคร่ขอถือโอกาสลาออกจากบริษัทของท่าน เพื่อหางานในบริษัทอื่น ซึ่งบางทีอาจให้เงินเดือนแก่ผมมากกว่านี้ก็ได้
โปรดทราบว่า ผมขอลาออกจากบริษัทของท่านตั้งแต่วันที่ 21 สิงหาคม 2016.
ผมขอขอบคุณสำหรับการช่วยเหลือและโอกาสที่คุณมีให้ผมในช่วงหลายปีที่ผ่าน ผมมีความสุขที่ได้ทำงานที่บริษัทคุณ
ขอแสดงความนับถือ
ปิยะพงษ์ แสนสุข
Resignation Letter Sample for Personal Reasons (Text Version)
Jennifer Lau
123 Main Street
Anytown, CA 12345
555-555-5555
jennifer.lau@email.com
January 10, 2022
Roger Lee
Sales Director
Atlantic Co.
123 Business Rd.
Business City, NY 54321
Dear Mr. Lee,
I am writing to inform you that I will be leaving Atlantic Co. in one month. Although I have so enjoyed working with you and working for the company, personal reasons necessitate that I vacate my position and focus on improving my situation at home.
My final day will be January 24, 2022. Despite having to leave, I deeply appreciate the opportunities you’ve provided me with during my time as Online Sales Manager. I am very grateful for all of your assistance along the way.
I will do whatever is necessary to ensure a smooth transition after I move on. I have several team members in mind who I believe would be strong candidates for a promotion to my position, or I would be happy to assist with the process of finding an external replacement. Please do not hesitate to be in touch about what I can do to help.
Once again, thank you so much for the opportunity to be a part of Atlantic Co. I do hope that we can stay in touch as business colleagues, and I look forward to working with you again in the future should the opportunity present itself. Many thanks for your understanding.
Sincerely,
Jennifer Lau (signature hard copy letter)
Jennifer Lau (typed name)
Resignation Letter Email for Personal Issues
If you’re sending your letter by email, send yourself a test message to ensure that your message comes through as formatted.
- List your name and the purpose of your letter (resignation) in the subject line.
- Include your contact information in your signature instead of at the top of the letter.
Subject: Resignation - Tobie Crighton
Dear James,
I regret to inform you that I will be leaving Bolt Inc. on January 17, 2022. Due to unforeseen personal problems, I am no longer able to fulfill the responsibilities of my role, and I feel it is in the best interests of the company that I vacate the position.
I do hope that my leaving will not cause you or Bolt Inc. any inconvenience. Please do not hesitate to be in touch if you think there is any way I can assist with finding a replacement, or if there is anything I can do to make the transition smoother.
Thank you so much for understanding. Despite the personal troubles I am dealing with, I enjoyed working with you, and I appreciate my time at the company. I hope we will be able to stay in touch, and I look forward to seeing how Bolt Inc. grows in the future.
Best,
Tobie Crighton
tobie.crighton@mail.com
555-123-4567
Resignation Letter Samples
Review examples of a printed and an email resignation letter.
Printed Resignation Letter Sample
Joseph Q. Hunter
123 Main Street
Anytown, CA 12345
555-212-1234
josephq@email.com
August 8, 2023
Jane Smith
Senior Manager
Johnson's Furniture Store
123 Business Rd.
Business City, NY 54321
Dear Ms. Smith,
I would like to notify you that I am resigning from my position as assistant manager for Johnson's Furniture Store effective August 22, 2023.
Thank you very much for the opportunity you’ve given me to learn all about store management and proper customer service. I have genuinely enjoyed my time with the company, and I believe the experience has taught me much about the furniture industry and how to effectively manage employees.
Next month, I will be taking on a position as a manager of a new retail store. In the meantime, I will be happy to assist with your transition to a new assistant manager.
Sincerely,
Signature (hard copy letter)
Joseph Hunter
Email Resignation Letter Example
Subject: Killian Zhu – Resignation
Dear Ms. Tanner,
Please accept this letter as my resignation from McTavish & Co. My final day at the company will be this Friday, August 7, 2023.
I apologize for the short notice. I've enjoyed working on the customer service team and have learned much during my tenure with the company.
Please let me know what I can do in the next few days to help with the transition.
Sincerely,
Killian Zhu
Killian.zhu@email.com
512-123-1234
CR :: https://docs.google.com/document/ , https://www.thebalancemoney.com/resignation-letter-for-personal-reasons-2063530
ไม่มีความคิดเห็น:
แสดงความคิดเห็น